Filter

0

Vanliga frågor

Vanliga frågor

Mina sidor


Hur loggar jag in?

För oss är det viktigt att våra kunder får en enkel och snabb upplevelse när de handlar hos oss, så för att logga in behöver du bara fylla i din mejladress och det lösenord du valde när du registrerade dig. 

Vi har valt att ha just denna lösning för att inloggningen ska vara lätt att använda oavsett teknisk kunnighet.


Hur skapar jag ett login på Mina sidor?
Klicka på ”LOGGA IN/REGISTRERA DIG” och sedan ”Inte medlem? Signa upp dig!”. Fyll i dina kontaktuppgifter och klicka på ”Skapa konto”.


Jag har glömt mitt lösenord till Mina sidor
Om du har glömt ditt lösenord så kan du få en länk skickad till din e-postadress där du kan återställa lösenordet. För att göra detta klickar du på ”Mina sidor” och ”Glömt lösenord”. Fyll sedan i kundnummer eller mejladress som registrerades när du skapade kontot för Mina sidor. 


Det går inte att logga in på Mina sidor
Har du registrerat dig för Mina sidor? Även om du är kund sedan tidigare så måste du registrera dig för att kunna ta del av Mina sidor.
För att se hur du registrerar dig, se ”Registrera konto på mina sidor” ovan. 

Har du skrivit rätt lösenord? Om du har glömt ditt lösenord så går det att återställa det. Se ”Glömt mitt lösenord till Mina sidor”.


Beställning


Hur lång är leveranstiden?
Leverans från vårt lager sker normalt 2-3 arbetsdagar efter beställning (om produkterna finns i lager). Paketet levereras till närmaste utlämningsställe där det ligger kvar i 1 vecka. Outlöst paket skickas tillbaka till Cellbes. Läs mer om leverans här.


Vad har ni för fraktavgifter?
Läs mer om avgifter för olika leveranssätt här.


Jag vill ändra utlämningsställe, går det?
Paketen levereras till närmaste utlämningsställe. Vid köp via hemsidan väljer du utlämningsställe i kassan. Du kan även ändra leveransadress i kassan, mot identifiering med BankId. Du kan inte ändra leveransadress eller utlämningsställe i efterhand.


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om paketet inte hämtas ut utan att meddela Cellbes att ångerrätten nyttjas, så debiteras fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader, totalt 150 kr.


Erbjudanden


Jag har en erbjudandekod, vart skriver jag in den?
I kassan finns en ruta där du fyller i din erbjudandekod. Tryck sedan på OK innan du loggar in. Eventuella rabatter dras först i steg 2 i kassan efter att du loggat in eller registrerat dig som ny kund. Läs mer om erbjudanden här


Jag har skrivit in en erbjudandekod, varför dras inte rabatten?
Eventuella rabatter dras först i steg 2 i kassan efter att du loggat in eller registrerat dig som ny kund. Om rabatten fortfarande inte dras kan det bero på att du inte uppfyller villkoren för rabatten. Läs mer om erbjudanden här.

Om du fortfarande har problem, kontakta kundtjänst här.


Betalsätt


Vilka betalsätt kan man välja?
De betalsätt man kan välja i dagsläget är faktura, konto, betalkort och Swish. Läs mer om våra betalsätt här.


När kommer fakturan?
Har du handlat mot Cellbes-Faktura skickas din faktura 1-2 dagar efter att du slutfört din beställning. Har du handlat mot Cellbes - Betala i din egen takt, skickas fakturan till dig nästkommande månad. Din faktura skickas antingen per brev eller mail, baserat på ditt val i kassan då du slutförde din beställning.


Hur läser jag fakturan/kontoutdraget?
Det är inte alltid lätt att veta vad de olika delarna på fakturan/kontoutdraget betyder, men allting har sin plats. Här ser du en förklaring. Har du ändå frågor är du välkommen att kontakta kundtjänst – här hittar du kontaktinformation. 


Kan jag nyttja en betalningsfri månad?
Betalningsfri månad kan nyttjas efter fyra korrekta inbetalningar. När du har rätt att nyttja betalningsfri månad står detta längst ner till vänster på din faktura, ovanför inbetalningskortet.


Det står ett lägsta belopp att betala på min faktura, kan jag betala mer?
På fakturan anges det lägsta beloppet att betala, om du har ett konto. Givetvis går det bra att betala ett högre belopp.


Får jag en uppdaterad faktura efter att jag gjort en retur?
1-2 dagar efter att din retur registrerats skickas en uppdaterad faktura via mail eller brev. När du gör din beställning väljer du om du vill ha fakturan via mail eller brev, den uppdaterade fakturan skickas på samma sätt.


Jag har inte fått någon faktura via mail?

Om du valt att få din faktura via mail så kontrollera att mailet inte ligger i mappen för skräppost. Hittar du inte din faktura där så kan du logga in på Mina sidor och hitta den där. Behöver du fortfarande hjälp så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst – här hittar du kontaktinformation.


Vilket plusgiro har ni?
Plusgiro 4752004-4


Retur & ångerrätt 


Hur gör jag ett byte av en eller flera varor?
Önskar du byta storlek eller vara är du välkommen att genomföra en ny beställning via vår hemsida eller via vår kundtjänst. Bifoga ingen ny beställning eller ändring av storlek på retursedeln.  Läs här hur du utnyttjar din ångerrätt och gör en retur.


En av varorna jag har fått hem var trasig, vad gör jag?
Om en vara är felaktig eller skadad, kontakta Cellbes snarast. Kontaktinformation till kundtjänst hittar du här..


Hur får jag tillbaka mina pengar när jag gjort en retur?
Dina pengar återbetalas via samma betalsätt som användes vid köpet. Läs mer här om återbetalning för våra olika betalsätt.


Jag har returnerat hela eller delar av mitt köp och har redan betalt min faktura, hur får jag min återbetalning? 

Klicka här för att logga in och fylla i dina uppgifter för att få en återbetalning.



Produktrecensioner


Hur fungerar en produktrecension?

Genom att lämna en produktrecension på de produkter du köpt hjälper du både oss och även andra kunder att fatta informerade beslut! På vår hemsida har du möjligheten att betygsätta en produkt från 1 till 5 stjärnor samt skriva en kortare recension om hur just du upplevde din produkt ifrån oss.


Har du köpt produkten kommer en till tre länkar skickas till din mail 14 dagar efter du slutfört sin beställning.


Tips på hur du skriver en recension:

  • En produktrecension handlar om produkten och inte om din hela köpupplevelse. Skriv gärna vad du tyckte om till exempel storleken och kvaliteten.
  • Inkludera inte personlig information såsom kundnummer eller adress i din recension.
  • Skriv på det språk som den hemsidan du besökt och shoppat via.


Alla recensioner som görs på våra produkter kontrolleras och kan komma att bli borttagna om ett olämpligt språk har använts, du har angett personlig information eller om du har nämnt saker som inte är relaterat till produkten. Genom att lämna en recension på Cellbes hemsida godkänner du att din recension kan komma att användas i marknadsföring på vår hemsida och i till exempel nyhetsbrev, katalog och annan kundkommunikation.


Vad innebär de olika recensionstyperna?

Anonym/Ej verifierad recension

En Anonym/Ej verifierad recension har lämnats av en person som aktivt har gått in på vår hemsida och lämnat en recension på produkten. Vi kan inte garantera att en Anonym/Ej verifierad recension har lämnats av en kund som faktiskt köpt produkten.


Verifierad recension

En verifierad recension har lämnats av en person som aktivt har gått in på vår hemsida och lämnat ett recension på produkten. Efter lämnad recension kan man sedan välja att verifiera sin recension, genom att verifiera mailadressen som angavs vid recensionen. Vi kan inte garantera att en Verifierad recension har lämnats av en kund som faktiskt köpt produkten.


Verifierad köpare

En recension som lämnats av en Verifierad köpare har blivit inbjuden av oss att lämna en recension på produkten. 14 dagar efter slutförd beställning skickar vi ut en till tre länkar där kunden har möjlighet att utvärdera produkten på vår hemsida. Detta mail skickas endast till kunder som slutfört ett köp, vilket gör att ett omdöme av en Verifierad köpare endast lämnas av riktiga kunder.


Övrigt


Jag har flyttat, hur ändrar jag min adress hos er?
Du kan ändra din adress genom att ringa, skicka e-post eller sända in din adressändring till oss per brev. Du kan inte göra adressändring via vår hemsida. Av säkerhetsskäl ändrar vi inte adress på faktura och kontokunder via brev, e-post eller telefon. 



Trygg leverans
Säker betalning
30 dagars returrätt

Köp mode & kläder från små till stora storlekar online hos Cellbes.

Säker shopping

Håll dig uppdaterad

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få information om senaste produktsläppen, erbjudanden och nyheter från oss.

Följ oss

  • Vi levererar endast till svensk adress.
  • Frakt från 49kr, fri frakt vid köp från 799kr.
  • Alltid 30 dagars returrätt